• Butik & Service i butiken

    Nöjdare kunder, -ökar min försäljning

  • Butik & Service på konferens

    Vi väljer konferensplats där vi får service och kan vara effektiva

LOTS affärsområde ” Butik & Service” erbjuder marknadens smartaste och mest effektiva verktyg för att ert företag ska lyckas i er ambition att ge era kunder den ultimata servicen samtidigt som ni kan lägga ett större fokus på andra praktiska arbetsområden, som annars kan vara svåra att kombinera med tillgänglighet. Nyckeln till denna succé är våra trådlösa “Hjälpknappar” som hjälper till att bilda ett tydligt kösystem.

I butik — Effektiva fördelar för butiken 

Livsmedelsbutiker har en vardag med högt tempo där personalen har olika arbetsuppgifter och ansvarsområden. Många gånger kan det vara svårt att arbeta effektivt då det blir många avbrott för att exempelvis hjälpa kunder som vill ställa olika frågor eller annan hjälp. En viktig fördel med serviceknappar är att personalen blir effektivare enligt principen ”rätt person på rätt plats, vid rätt tidpunkt”.

Hjälpknappen som skapar ett tydligt kösystem

Med väl synliga hjälpknappar placerade vid exempelvis bröd-, chark- och grönsaksavdelningarna kan kunderna enklare få hjälp av rätt butikspersonal, utan att behöva leta efter personalen. En hjälpknapp är även ett bra sätt för att skapa ordning i butiken. Hjälpknappen skapar ett tydligt kösystem så att rätt person blir betjänad vid rätt tid.

Placering av butiksknappen

Med väl synliga serviceknappar placerade vid exempelvis bröd-, chark- och grönsaksavdelningarna kan kunderna enklare få hjälp av rätt butikspersonal, utan att behöva leta efter personalen. Personalen kan också koncentrera sig på andra uppgifter som till exempel plockjobb och har ändå möjlighet att ge snabb service.
Vid entrén då många handikappade och äldre kan behöva hjälp att genomföra sina inköp. Vid automater är det bara att trycka på knappen. Den som ansvarar för automaterna får ett meddelande på sin sökare.

Serviceknapp för leverantörer

Både för butikspersonalen och leverantörerna kan det bli både stressigt och irriterande med vanliga dörrklockor när det är dags att ta emot nya varor. Med en serviceknapp även för leverantörer minskar stressen och väntetiderna på lastkajen. Leverantörsknappar på lastkajen får leverantörerna direktkontakt med den som ska ta emot och är ansvarig över varorna.

Kassaknappar

Det viktigast som finns i en butik är att kön till kassan är kort. Genom en enkel knapptryckning kan den som jobbar i kassan påkalla hjälp med att trycka på knappen för exempelvis kassahjälp, scanninghjälp, växel eller bråk

Bråklarm

Vi har inkluderat  bråklarm i vårt koncept för Butik & service.

Vår bråklarmknapp är trådlös, – bärbar och robust med dubbeltrycksfunktion för att undvika larm av misstag. Genom repeatrar säkerhetsställer vi att full täckning finns i butiken och dess näromnråde

Dina kollegor ser efter någon sekund i sina personsökare vem det är som kallar på hjälp och vad det är som gäller.

Personsökare – bärbar larmmottagare

Personalen ta emot alla meddelanden och larm på en personsökare, den kan ställas in att ta emot meddelanden med akustisk signal och eller vibration så i stökig miljö så känner man av meddelandet

Den är liten och har en robust konstruktion för att klara en tuffa miljö. Den drivs med ett laddningsbar batteri som laddas när du ställer den i en bordsladdare.

Enkel installation

Principen är enkel. Genom att en serviceknapp som är tråd/ljudlös placeras på önskad plats kan kunderna enkelt påkalla personalens uppmärksamhet. Vid ett tryck på knappen kommer ett meddelande upp textformat på butikspersonalens personsökare. Man kan ta emot larm från olika serviceknappar och vid vilken serviceknapp kunden befinner sig.