Önskar du att du kunde vara på flera ställen samtidigt
…att du kunde klona dig… eller kanske anställa en extra personal?

Jag är helt säker på att det finns flera av er läsare, som känner igen sig i den frustration vi kan känna när vi har fått stå och vänta på, alternativt aktivt leta efter, butikspersonal i olika affärer eller hos andra former av serviceföretag. I många fall slutar det med att vi väljer att köpa våra varor eller tjänster hos konkurrenten.

Vi har alla ont om tid i dessa dagar och om personalen inte är tillgänglig, så spelar det ibland ingen roll om en butik har ett godare, större eller bättre sortiment.

Serviceknappar

LOTS Securitys serviceknappar tillåter din personal, i exempelvis en delikatessdisk, att under de öppettider då det är glesare med kunder, röra sig fritt i andra delar av butiken, där de kanske kan fylla hyllor eller diskar med andra produkter. Genom ett knapptryck aktiverar delikatessdiskens servicestolpe personalens fickmottagare, vilka genast kan bemanna den tidigare tomma alternativt lågbemannade disken.

Vi vill naturligtvis inte att någon anställd ska bli arbetslös, men i praktiken kan våra serviceknappar effektivisera din verksamhet till den grad att det faktiskt vore möjligt, dessutom så kan en bättre tillgänglighet oftast öka företagets omsättning, oavsett bransch. Så tipset blir, behåll din personal men effektivisera dem genom att installera en servicestolpe och utrusta dem med fickmottagare.

En enkel lösning för småföretagaren

 För små- och medelstora företag kan det vara kärvt att både hinna med eller ha råd med att rekrytera ny personal, samtidigt som man måste fokusera på sin verksamhet. Lots serviceknappar erbjuder till en rimlig kostnad en snabb lösning på problemet.

En servicestolpe är en investering och har kapacitet att sända signaler till ett obegränsat antal fickmottagare. Med andra ord så kan ditt företag växa utan en personlig stressituation, samtidigt som du har gjort en tekniskt hållbar investering.

Petja Svensson

Den här artikeln har jag skrivit utifrån mina perspektiv som kommunikatör, företagare och framförallt kund.