Personlarm

Personlarm

Larmsystem som skapar en trygg och säker arbetsmiljö. Vi stödjer dig genom hela processen, från val av larm till installation och support.

Behoven av personlarm och överfallslarm varierar och därför erbjuder vi en rad lösningar som skräddarsys för varje unik arbetsplats. Bland våra kunder finns kommuner, landsting och privata aktörer inom olika branscher.

Hos Psykiatrikern

Valet av personlarm kan vara livsavgörande.

Olika larm har olika fördelar och nackdelar. LOTS Security har en gedigen förståelse för olika yrkesgruppers behov av funktioner och utföranden. Vi guider er till den rätta personlarmlösningen. Om en incident eller olycka inträffar bör ni känna er trygga i att ni har högsta möjliga säkerhet och trygghet.

Uppfyller ni lagkraven?

Det åligger arbetsgivaren att säkerställa att personalen har möjlighet att kalla på hjälp, oavsett om orsaken är en olyckshändelse, ett hot, våld eller hot om våld. Mer information finns i Arbetsmiljöverkets författning AFS 1993:2 och i Arbetsmiljöverkets broschyr “Hot och våld inom vården”.

Länk till AFS 1993:2 och i Arbetsmiljöverkets broschyr “Hot och våld inom vården”.

 EkoTek

EkoTek erbjuder ett trådlöst person- och trygghetslarm. Det är speciellt utformat för yrkesgrupper som kan vara utsatta för hot och våld. EkoTek är användarvänligt och kan integreras med befintliga säkerhetssystem. En mycket lönsam investering för våra kunder.

Trygghet för er personal

Er personal bör ha tillgång till ett personlarm för att kunna tillkalla hjälp direkt vid behov. Även personal med utbildning i kris- och konflikthantering samt med medvetenhet om risker kan hamna i situationer som är svåra att hantera. Det borde vara lika självklart med personlarm i dessa miljöer som att bära flytväst på sjön.

Läs mer…

Inovonics personlarm

 Inovonics personlarm

Eol, produkten har slutats att tillverkas – Hör med våra säljare om alternativ lösning.

Som ersättare rekommenderar vi EkoTek, positionerat personlarm, läs mer här  eller MY trådlöst person- och kallelselarm, läs mer här

För vem?

Inovonics bärbara personlarmsystem för dig som har behov av ett bärbart, trådlöst larmsystem för din personal. Systemet är till för dig som vet vart din personal är. Vid larm får du reda på vem som larmar men inte vart personen befinner sig.

Har du behov att veta vart personen befinner sig, titta närmare på vårt EkoTek system som visar position och vem som larmar på rumsnivå. Inovonics består av radiomottagare, bärbara handsändare, samt fasta universal sändare för anslutning till fast monterade larmknappar. Radiomottagare med utgångar som kan kopplas till andra system som displaysystem, bärbara personsökare och andra säkerhetssystem

Bärbara larmknappar

Trådlösa bärbara larmknappar från Inovonics  har unikt radioprotokoll som gör att tekniken får mycket bra räckvidd i de flesta miljöer. De bärbara larmsändarna finns i flera utföranden för att bära på arm, sitta i bälte eller monteras under bord.

Läs mer …

 MY personlarm

Ett installationsfritt personlarmsystem

MY består av en familj med olika trådlösa anropsapparater samt olika typer av mottagare. My-familjen erbjuder ett stort urval av små, trådlösa larmknappar som möjliggör att påkalla hjälp trådlöst. Kollegorna mottar informationen om behovet av hjälp direkt via en textmottagare, bordsdisplay eller takdisplay som visar med en siffra eller i klartext. – MY gör det lite enklare!

Läs mer . . .

Miljöbild personlarm

Det mesta som är genialt är enkelt.

BUTLER är genial i sin enkelhet och i sin funktion. Om vi skulle mäta vad man får i kundnytta per krona skulle BUTLER komma högst upp på 10-i-topplistan. Att kalla på hjälp – alla som har en BUTLER-repeater ser tydligt att du kallar på hjälp. Alla larmtexter är programmerbara. Om du trycker på knappen som sitter på enheten visas det tydligt i alla repeatrar från vilket rum/plats själva larmsignalen kommer ifrån, exempelvis “Rum 102”. Om den bärbara larmknappen används visas det exempelvis “Personal 10”

Läs mer …

Modernt GPS larm

Det moderna personlarmet från LOTS Security erbjuder många fördelar till företag inom vård och omsorg, framförallt ökar det tryggheten för vårdtagaren.

Du som utför hembesök hos många olika patienter, äldre eller sjuka, kan ansluta till deras GPS-personlarm och få fall-larm, paniklarm eller kontakt i realtid om något inträffar.

Vårdgivaren kan med hjälp av applikationen “GO APPen” övervaka alla sina vårdtagare samtidigt och få olika larm direkt till telefonen.

Detta är en kostnadseffektiv lösning där du som kund själv kan välja att ansluta era larm till en larmcentral eller hantera larmmottagningen själv via vår mobilapplikation, “GO APP”.

Läs mer …

Minifinder personlarm