• Butik & Service i butiken

    Nöjdare kunder, -ökar min försäljning

  • Butik & Service på Spa

    På vissa platser uppskattas service mer

  • Butik & Service på konferens

    Vi väljer konferensplats där vi får service och kan vara effektiva

LOTS affärsområde ” Butik & Service” erbjuder marknadens smartaste och mest effektiva verktyg för att ert företag ska lyckas i er ambition att ge era kunder den ultimata servicen samtidigt som ni kan lägga ett större fokus på andra praktiska arbetsområden, som annars kan vara svåra att kombinera med tillgänglighet. Nyckeln till denna succé är våra trådlösa ”Hjälpknappar”

Då våra största kundgrupper i första hand återfinns inom olika serviceområden, har vi genom åren samlat på oss både kunskap och erfarenhet som gett oss möjlighet att utveckla praktiska lösningar för just dessa. De har utöver service även ytterligare en gemensam nämnare och det är att samtliga företag har sin främsta kundgrupp inom den privata sektorn.

Vi kallar dem LOTS:

  •  i Butik
  • på Konferens

I butik

Effektiva fördelar för butiken
Livsmedelsbutiker har en vardag med högt tempo där personalen har olika arbetsuppgifter och ansvarsområden. Många gånger kan det vara svårt att arbeta effektivt då det blir många avbrott för att exempelvis hjälpa kunder som vill ställa olika frågor eller annan hjälp. En viktig fördel med serviceknappar är att personalen blir effektivare enligt principen ”rätt person på rätt plats, vid rätt tidpunkt”.

Hjälpknappen

Med väl synliga hjälpknappar placerade vid exempelvis bröd-, chark- och grönsaksavdelningarna kan kunderna enklare få hjälp av rätt butikspersonal, utan att behöva leta efter personalen.

Placering av butiksknappen

Med väl synliga serviceknappar placerade vid exempelvis bröd-, chark- och grönsaksavdelningarna kan kunderna enklare få hjälp av rätt butikspersonal, utan att behöva leta efter personalen. Personalen kan också koncentrera sig på andra uppgifter som till exempel plockjobb och har ändå möjlighet att ge snabb service.
Vid entrén då många handikappade och äldre kan behöva hjälp att genomföra sina inköp. Vid automater är det bara att trycka på knappen. Den som ansvarar för automaterna får ett meddelande på sin sökare.

Serviceknapp för leverantörer

Både för butikspersonalen och leverantörerna kan det bli både stressigt och irriterande med vanliga dörrklockor när det är dags att ta emot nya varor. Med en serviceknapp även för leverantörer minskar stressen och väntetiderna på lastkajen. Leverantörsknappar på lastkajen får leverantörerna direktkontakt med den som ska ta emot och är ansvarig över varorna.

Kassaknappar

Det viktigast som finns i en butik är att kön till kassan är kort. Genom en enkel knapptryckning kan den som jobbar i kassan påkalla hjälp med att trycka på knappen för exempelvis kassahjälp, scanninghjälp, växel eller bråk

Enkel installation

Principen är enkel. Genom att en serviceknapp som är tråd/ljudlös placeras på önskad plats kan kunderna enkelt påkalla personalens uppmärksamhet. Vid ett tryck på knappen kommer ett meddelande upp textformat på butikspersonalens personsökare. Man kan ta emot larm från olika serviceknappar och vid vilken serviceknapp kunden befinner sig.

Jag-vill-veta-mer-rodClick here to add your own text